Strefa Płatnego Parkowania. Abonament.

Od 15 listopada mieszkańcy strefy płatnego parkowania będą mogli korzystać z jednego z dwóch rodzajów abonamentu. Wybór należy do mieszkańca. Wnioski o nowy abonament można składać od dziś (18 października).

Warszawiacy, którzy mieszkają w SPPN, nie muszą płacić za parkowanie pod swoim domem. Mogą skorzystać z abonamentu mieszkańca, który pozwala na parkowanie w bezpośrednim sąsiedztwie swojego miejsca zamieszkania. Abonament jest wydawany na rok i kosztuje 30 zł.

Abonament mieszkańca za 30 zł (tzw. rejonowy) dotyczy tylko bezpośredniej okolicy. Dla każdego mieszkańca rejon, w którym może dzięki niemu parkować bezpłatnie, jest określany indywidualnie, zgodnie z zasadami opisanymi na naszej stronie. To mniej więcej promień 150-250 m od miejsca zameldowania. W takim rejonie za darmo można zaparkować na wszystkich wyznaczonych miejscach postojowych.

To, co się zmieni dla wszystkich mieszkańców SPPN, to możliwość wyboru drugiego wariantu – abonamentu obszarowego.

Strefę płatnego parkowania podzielono na kilkadziesiąt sektorów („obszarów” – stąd nazwa), obejmujących jedno lub kilka osiedli. W każdym znajduje się mniej więcej podobna liczba ogólnodostępnych miejsc postojowych w stosunku do liczby mieszkańców. Mieszkaniec, który zdecyduje się na taki abonament, będzie mógł parkować bez płacenia na wszystkich ulicach w całym obszarze. Zarówno na wyznaczonych miejscach jak i na ulicach oznaczonych znakami B-35 i B-39, jeśli takie się w nim znajdują.

W uproszczeniu otrzymuje więc 20-krotnie większe możliwości postoju, ale oczywiście za 20-krotnie większą cenę, bo abonament obszarowy będzie kosztował 600 zł rocznie (z możliwością zapłacenia w dwóch ratach)

Abonament mieszkańca można uzyskać na dwa sposoby. Po pierwsze, przez Internet pod adresem abonamentzdomu@zdm.waw.pl. Aby wyrobić lub przedłużyć dokument uprawniający do parkowania w miejscu zameldowania, należy pod ten adres wysłać wniosek zawierający swoje imię, nazwisko i datę urodzenia oraz skan potwierdzenia dokonania opłaty abonamentowej i wszystkich niezbędnych dokumentów – zgodnie ze szczegółową procedurą zawartą na naszej stronie internetowej. Po weryfikacji płatności przez ZDM, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu. Czas wyrobienia dokumentu zdalnie wynosi ok. 7 dni. Abonament można również otrzymać w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM.

źródło: https://zdm.waw.pl/aktualnosci/abonament-rejonowy-czy-obszarowy-zobacz-czym-sie-roznia/