Informujemy, że w związku z tym, że Dom Development stoi na stanowisku, że rękojmia dot. fontanny skończyła się wcześniej niż nieruchomość Kaliny Jędrusik 5, 7, 9 powstała, a prowadzone rozmowy nie przynoszą oczekiwanego efektu, jeszcze w 2019r. Zarząd Wspólnoty w porozumieniu z Radą Osiedla Kaliny Jędrusik 5,7,9 i sąsiednimi Wspólnotami podjął decyzję o nieuruchamianiu fontanny do czasu jej skutecznej naprawy.
Głównymi zastrzeżeniami dot. pracy fontanny są bardzo duże ubytki wody, co w konsekwencji naraża Wspólnoty na wysokie koszty jej utrzymania. Woda zamiast pracować w obiegu zamkniętym przelewa się do kanalizacji a w jej miejsce pompowana jest nowa.
Serwis gwarancyjny Dom Development nie poczuwa się do odpowiedzialności za działanie fontanny informując nas ze rękojmia dotycząca nieruchomości jej nie obejmuje. Wiele miesięcy walczyliśmy tez o przekazanie kompletnej dokumentacji dot. zamontowanych urządzeń, ostatecznie po ponad roku otrzymaliśmy xero dokumentacji. Wielokrotnie występowaliśmy do dewelopera z propozycją rozmów, odbyły się nawet spotkania o których Państwa informowaliśmy zarówno w Newsletterach jak i na stronie, jednak wszelkie obietnice i deklaracje spełzają na niczym, a serwis gwarancyjny wycofał się z nich.
Widząc stanowisko dewelopera jeszcze w roku 2019 Wspólnota w porozumieniu z Zarządami nieruchomości partycypującymi w kosztach terenu wspólnego (do którego zalicza się fontanna) wystąpiła do Sądu z wnioskiem o zabezpieczenie dowodu. Sąd uznał stanowisko wspólnoty i rozpoczął procedurę dot. powołania biegłego. Zaliczka na jego czynności została już wpłacona. W chwili obecnej oczekujemy na podanie terminów prac biegłych rzeczoznawców.
Po otrzymani informacji o wszczętym postepowaniu Serwis gwarancyjny zadeklarował chęć weryfikacji działania fontanny, podkreślając przy tym że robi to w ramach dobrej współpracy i że te działania nie oznaczają deklaracji naprawy i przywrócenia prawidłowej pracy fontanny – jednak aby to zrobić konieczne jest ponowne napuszczenie wody.
Z uwagi na to, że nie mamy deklaracji dot. chęci naprawy, a jedynie weryfikacji działania, zwróciliśmy się z prośbą do serwisu gwarancyjnego o pokrycie kosztów związanych z napuszczeniem wody. Na co ze strony serwisu nie ma zgody.
Obostrzenia z powodu Koronawirusa spowodowały przesunięcie prac związanych z weryfikacją zgłoszonej wady przez biegłego sądowego, więc na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podać konkretnego terminu ponownego uruchomienia instalacji. O kolejnych krokach będziemy Państwa informowali na bieżąco.